Skandinávský zázrak Reima: Proč se finské děti tolik smějí?

Už přes 80 let vyrábí finská značka Reima špičkové outdoorové oblečení pro děti do dvanácti let. Jak je možné, že zrovna v zemi, kde je neustále mokro, sníh, tma a zataženo, jsou lidé tak vytrvale spokojení? Právě Reima zná možná odpověď.

Reima značka (2)

Miminka na mrazu

Skandinávci obecně tráví ohromné množství času venku. Do práce se jezdí na kole, i když mrzne až praští. Venkovní „posilovny” jsou úplně běžným doplňkem dětských hřišť, přičemž obě dvě zmíněná místa bývají zaplněná i za deště nebo tmy. A panuje tu obecné přesvědčení, že děti, miminka nevyjímaje, by měly co nejvíce spát venku. V třeskutých mrazech tak vidíte před domy kočárky, ve kterých odfukují malé balíčky finského štěstí. Venku je prý spánek hlubší, delší a kvalitnější, než uvnitř. Reima nabízí oblečení, ve kterém se skandinávci o spaní svých děti bát nemusí: je v něm teplo, bezpečno, sucho a je prakticky nezničitelné. Jak nezničitelné? V roce 1950 natočila Reima jednu z prvních televizních reklam ve Finsku. Hrály v ní děti, které si v outdoorových kalhotách od Reima sedaly na brusku, aniž by se jim cokoli stalo.

Oblečení do přírody, pro přírodu

Ekologické smýšlení je ve Skandinávii velmi hluboce zakořeněno. Není se čemu divit – nehostinná, promrzlá půda nepřála zemědělství a ani průmyslu, opravdovým bohatstvím skandinávců vždy bylo les a moře. Reima vznikla v roce 1944 a kvůli poválečnému nedostatku šila dětské oblečení z recyklovaných zimních uniforem. Dnes vyrábí oblečení výhradně z netoxických materiálů, které jsou snadno recyklovatelné. A z ekologického hlediska je důležitá i vysoká kvalita a odolnost oblečení, které se díky ní může v rodině předávat z generace na generaci. Udržitelnost je pro Reimu stejně důležitá, jako pro zbytek Finska.

Reima značka

Skandinávský design nezklame

Ať už jde o architekturu, nábytek nebo třeba nádobí, skandinávie patří mezi celosvětová centra designu. Jakoby si lidé, kteří žijí v tak nehostinných podmínkách, chtěli život zpříjemnit po úplně všech stránkách: skandinávské produkty vynikají vysokou estetickou hodnotou, kvalitními materiály a praktickými vychytávkami. Design se tu zkrátka nebere na lehkou váhu, jak dokládá citát z webu Reimy: „Naše oblečení pomáhá dětem vyrůst v milující, zdravé dospělé, kteří budou milovat přírodu.”  

Recept na štěstí

Skandinávci by teoreticky měli mít v honbě za štěstím velmi nevýhodnou pozici. Přesto se jim daří. Možná se vyplatí poslouchat, co nás učí Reima: Buďte co nejvíc venku, daleko od monitorů a telefonů, noste hezké oblečení z kvalitních materiálů, buďte v kontaktu s přírodou a nebojte se nepohodlí nebo špatného počasí. Obklopujte se hezkými věcmi a važte si sami sebe natolik, abyste si dopřáli pohodlné oblečení. Protože štěstí si v sobě nosíme všichni, jen nás možná někdy moc koušou svetry.

Chcete vědět víc? Nejen o produktech Reima se s vámi rádi pobavíme každý den do 21:30 na našem chatu (v pravém dolním rohu obrazovky).